WhatsApp pot ser una fantàstica eina en l’estratègia de màrqueting digital de qualsevol negoci. No obstant, per treure-li el màxim profit, és recomanable conèixer a fons la versió pensada per a empreses: WhatsApp Business. En aquest cas, volem mostrar com pots implementar l’ús d’un telèfon fix amb l’App.
Tot i que cada vegada són més els particulars que prescindeixen d’un telèfon fix, per a les empreses segueix sent una bona alternativa per garantir una comunicació adequada, així com per associar-se a un determinat lloc.
És per això que aprofitar aquesta infraestructura per a la digitalització pot ser una bona oportunitat. Els passos que et mostrem a continuació et portaran a l’associació de WhatsApp Business al telèfon Fix del teu negoci.
1. Descàrrega i instal·la l’aplicació WhatsApp Business en el teu smartphone o tablet. El trobaràs a Google Play si ets Android i a l´App Store si ets iOS.
2. Inicia l’aplicació WhatsApp Business i introdueix el teu número de telèfon fix en lloc de el mòbil, com faries habitualment.
3. Al demanar-te que verifiquis aquest nombre, apareix l’opció de sms que evidentment no vas a poder rebre. Per tant, espera un minut amb la pantalla encesa sense fer res fins que puguis visualitzar una segona alternativa: la trucada.
4. Prem sobre ella i espera que t’arribi la mateixa al teu telèfon fix.
5. Quan la rebis, anota el nombre en un paper, o directament en l’aplicació mòbil per a poder verificar el teu telèfon fix. Amb això, ja tindries tot configurat i podries començar a treure-li profit.
Segurament si t’estàs iniciant en aquest món de WhatsApp Business encara no sàpigues com treure-li profit a l’eina més enllà de donar-li un ús similar a el perfil personal. No obstant això, has de saber que la versió per a empreses té algunes opcions que la converteixen en una veritable eina de màrqueting. I molt potent.
Perquè puguis començar a entendre tot el que t’ofereix, destaquem les principals característiques que avui dia serveixen per a la creació d’accions i estratègies per part de les principals marques a nivell internacional:
Si alguna vegada has fet servir una llista de correu, és probable que comprenguis perfectament el seu funcionament. Encara que, en aquest cas, en lloc de correus electrònics, són contactes amb número WhatsApp el que es crea. A tots ells podràs enviar missatges massius que siguin d’interès.
És una de les funcions més interessants per a les empreses. Al rebre un missatge de l’usuari, es pot programar una resposta en funció de diversos paràmetres. Per exemple, si vols donar sempre la benvinguda, podràs crear un missatge d’aquest tipus. Però si, en un determinat període estàs de vacances, també podràs comunicar perquè ningú es quedi esperant sense informació.
Encara que a aquesta característica li treuen profit els experts, gràcies a la mateixa pots utilitzar eines de tercers que et permeten generar moltes funcions que milloren l’experiència de l’usuari. Per exemple, crear un chatbot personalitzat que sigui capaç d’interactuar amb els clients en base a una sèrie de patrons predefinits.
Sense cap dubte, són moltes les raons perquè el teu negoci comenci a treure el màxim profit a WhatsApp com la potent eina de màrqueting que pot ser per a tu.
Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?
Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?
Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.