skip to Main Content

TikTok és cada vegada més una realitat per a les empreses, es tracta de l’aplicació mòbil més descarregada i amb més activitat i influència en el públic jove. Incloent aquesta plataforma en el teu pla de mitjà social podràs donar a conèixer la teva marca, ja sigui a través de la creació de continguts propis, amb la participació de influencers o amb el llançament de campanyes de publicitat de pagament.

Què és TikTok i qui ho usa?

TikTok és una eina d’edició de vídeo en línia per a mòbils, que serveix per a crear i compartir vídeos d’entreteniment curts, d’una durada entre 3 a 60 segons i a diferents velocitats.

Aquesta plataforma és una comunitat d’entreteniment, participen persones de totes les edats, actualment la mitjana d’edat són 20 anys. El 20% d’usuaris actius de TikTok són persones d’edats de menys de 14 anys, però les estadístiques mostren també un perfil d’audiència que se situa entre els 20 i els 40 anys. En l’actualitat els usuaris passen una mitjana de 46 minuts al dia en la plataforma.

Per als desconeixedors d’aquesta xarxa, dir que és una app que presenta continguts de diferents temàtiques i molt valor, la qual cosa fa que es converteixi en un canal molt interessant per a objectius professionals. TikTok permet crear noves sinergies amb generadors de continguts i arribar a un ampli grup de persones o engagement amb interessos en comú.

TikTok, el teu nou canal de màrqueting per a 2021

Durant 2020, l’aplicació mòbil TikTok va ser una de les xarxes socials que va registrar un major increment en el seu nombre d’usuaris. Posicionant-se, per primera vegada, en el top 10 de les apps mòbils més utilitzades en el món i amb més de 800 milions d’usuaris, d’acord amb el reporti Digital 2020 de Hootsuite. Segons les dades extretes de l’empresa eMarketer s’espera que en 2021 el creixement d’usuaris continuï augmentant. És per aquesta tendència que s’espera l’augment de TikTok per a empreses en les seves estratègies de màrqueting.

Una dada a destacar d’aquesta xarxa social és, a diferència d’unes altres, que espera que les empreses utilitzin el màrqueting de influencers per a posicionar els seus productes en lloc d’utilitzar publicitat invasiva i directa com en altres canals, és a dir, els sistemes d’anuncis pagats.

Per a més informació sobre TikTok per a empreses, aconsellem entrar en la seva pàgina web on es troben consells, novetats sobre les eines i, en el cas d’estar registrat, també les seves tendències.

Per què utilitzar TikTok per a empreses?

L’objectiu en Tiktok és la de crear una comunitat, és a dir, un grup de persones afins per temes. TikTok serveix per a contribuir en grups de engagement, connectar amb públics joves i crear interacció amb les persones per a fomentar futures sinergies. Gràcies a la gran activitat dels usuaris, TikTok és la xarxa social que més trànsit està generant.

La plataforma de TikTok s’està tornant cada vegada més amigable per a les marques. Anteriorment l’app només permetia treballar el branding, sense poder ser més funcional per a la captació de clients, avui dia ja és possible executar campanyes publicitàries.

Ens trobem davant de dos grans beneficis: d’una banda hem de valorar que el nivell de engagement que aconsegueixen les publicacions en TikTok és molt elevat, i per l’altre, encara no hi ha moltes empreses amb perfils registrats, per la qual cosa la competència continua sent baixa. Aquest context fa que en aquests moments TikTok per a empreses sigui hagi convertit en una de les eines més propícies.

Consells per a començar a utilitzar TikTok per a empreses

S’aconsella fer màrqueting en TikTok per a empreses grans, aquelles amb audiències internacionals i de diferents edats. No obstant això, també pot ser una opció per a les pimes. A continuació, us deixem els passos essencials per a començar a fer ús de tiktok i treure-li el màxim partit.

El client o buyer persona és usuari actiu de TikTok?

Primer de tot s’haurà d’analitzar si el client o client potencial de l’empresa pertany a l’audiència d’aquesta xarxa social i d’aquesta manera confirmar si és adequat afegir l’app a l’estratègia de màrqueting digital de l’empresa. En aquest punt serà molt important considerar els interessos, gustos i hàbits del buyer persona.

Optimitzar el perfil de TikTok per a empreses

Com en qualsevol altra xarxa social, és necessari optimitzar al màxim el perfil d’aquesta. Per a això s’haurà de cuidar la home, afegir una imatge que vagi amb la línia de l’empresa, crear una biografia atractiva amb una etiqueta pròpia de la marca, incloure l’enllaç de la pàgina web del negoci i també de la resta de xarxes socials que tingui presència la companyia, com podria ser Instagram, Facebook o Twitter.

Creació de l’estratègia de màrqueting de contingut

Altre punt important serà el de planificar el tipus de contingut que es pujarà i les tàctiques que s’implementaran i així poder aconseguir una major involucració per part de l’audiència.

La clau està en s’aconsegueixi involucrar a la comunitat de l’empresa. TikTok es basa en el contingut generat per l’usuari o user generated content, per aquest motiu es necessita involucrar la comunitat amb la marca de l’empresa perquè els usuaris siguin capaços de generar els seus propis continguts relacionats amb el producte o servei de la companyia.

Els vídeos han d’enfocar-se en continguts creatius i divertits, ja que el que valora més l’audiència de TikTok és la diversió. Per aquest motiu els vídeos més virals solen ser els reptes o challenges.

També cal tenir present l’ús d’etiquetes en l’estratègia de contingut de TikTok per a empreses. Aquests permeten descobrir i crear comunitats al voltant d’un mateix punt en comú i així arribar a una audiència molt més àmplia.

TikTok Ads: publicitat TikTok

La publicitat en TikTok per a empreses pot ajudar molt a accelerar els resultats, la qual cosa permetrà potenciar les estratègies de conversió. Per a la creació d’un anunci s’ha de tenir en compte el tipus de formats que existeixen en l’actualitat. Addicionalment, també es pot considerar fer publicitat a través d’estratègies de influencer màrqueting, com ja comentàvem més amunt.

L’app està dissenyada per a ser part del dia a dia dels usuaris. En utilitzar TikTok per a empreses, la producció dels vídeos i material pujat ha de ser molt més cuidat, però sempre mantenint un estil casual, que serà precisament el que ajudarà la marca a parlar al mateix nivell que el públic i aconseguir, així, empatitzar amb ells més fàcilment.

Inscriu-te a la newsletter

Inspiració, tendències i opinió per a professionals de la tecnologia

He llegit i accepto l'Avís legal.


Back To Top