skip to Main Content

Moltes de les noticies que a diari generen tendència d’opinió parlen del gran creixement que determinades empreses tecnològiques estan duent a terme o dels grans guanys que han tingut en el darrer trimestre o amb motiu del llançament a mercat d’un nou model de servei o producte. Sobte molt la capacitat que tenen de generar d’una manera continuada novetats que fins i tot ens canviaran la nostra vida i la manera de relacionar-nos.

Des de startUps fins les grands High-Tech com Google, Apple, Amazon, Facebook, Microsoft i un llarg etc però altres de noves com Tesla, TikTok o sense anar més lluny Glovo, han estat capaços de convertir-se en gegants en molt poc temps; La pregunta que hom és fa es: Cóm han sigut capaços de fer-ho?

La resposta: seguin els patrons i metodologies de l’agricultura.

Tot i que sembli que són indústries totalment allunyades, de fet l’agricultura té la tradició de ser la indústria  Primària i les noves tecnològiques són terciàries o de serveis, les metodologies que utilitzen per aconseguir els seus objectius són semblants.

En primer lloc, totes les empreses d’ambdós sectors es fixen Objectius a llarg termini. Si posem d’exemple el mon del ví, quan l’enòleg dissenya un determinat cupatge, ha de traslladar al viticultor de quina manera hauria de ser el raïm de les properes collites. En el cas d’una tecnològica com Apple, si té en el horitzó treure les ulleres de realitat augmentada (Apple Glass) ha de desenvolupar tota la tecnologia associada per integrar-les dins per aconseguir un producte novedós i revolucionari.

Primera simulació Apple Glass.  Font: Strive Valley

A la vegada, aquest objectius  necessiten d’accions i resultats claus en el curt termini per assolir la fita. En el cas del viticultor, ha de planificar totes les tasques a la vinya, com fer un adob adequat del terreny en les dates concretes,  mantenir un nivell òptim d’humitat del terra durant tot l’any, planificar la verema segons el moment òptim del raïm i en acabar, decidir-hi quan es fa l’esporga. Tot d’una, es tracta d’una planificació anual que depèn d’accions mensuals amb la visió del llarg termini d’aconseguir un vi nou.

Per la seva banda, els desenvolupador d’Apple per tal de aconseguir-la fita de llençar a mercat al 2022 les Apple Glass, necessiten de desenvolupar i posar en mercat permanentment les diferents aplicacions que es suposa que tindrà les ulleres intel·ligents. Per eixample la realitat augmentada, que farà que puguem actuar amb l’entorn combinant l’espai real en el que ens movem amb les projeccions en 3D d’elements generats digitalment i que és disponible dins de l’ AR Kit per desenvolupadors.

Apple testeja les solucions individualment seguint un calendari per tal de assolir el veritable objectiu que és treure les seves Apple Glass a finals de 2021.

Així doncs, el món del vi i de la darreres tecnologies tenen maneres de fer molt semblants amb una metodologia d’Objectius i Resultats Claus  i comparteixen amés a més la visió de seguir fent coses noves per mantenir-se en el mercat i ser rellevants per el públic.

Josep Maria Felguera és Partner & Strategy Manager en SCHUMPIT i expert en la implementació de la OKR Methodolgy.

Inscriu-te a la newsletter

Inspiració, tendències i opinió per a professionals de la tecnologia

He llegit i accepto l'Avís legal / Política de Privacitat.


Back To Top