skip to Main Content

Durant el confinament per la COVID-19 el consum digital va experimentar importants canvis. La crisi provocada per la pandèmia va contribuir al fet que els usuaris invertissin molt més temps en Internet, accentuant així les compres digitals i provocant una modificació en el comportament del consumidor.

Creixement Comerç electrònic en 2020

Nombrosos estudis han avaluat el creixement del comerç electrònic que s’ha viscut durant el 2020. A causa del confinament, el comerç electrònic va superar el seu creixement dels dos últims anys. Així ho recull el VII Estudio Anual de eCommerce 2020: El COVID, l’informe del qual assenyala que el 70% de la població compra en línia i que el confinament va ajudar a augmentar a un 51% la freqüència de compra. Una altra dada important, extret del mateix estudi, ens indica que en l’actualitat set de cada deu internautes compren en línia, xifra que representa un total de 22,5 milions de ciutadans d’entre 16 i 70 anys. Aquest número deixa entreveure el creixement del comerç electrònic que viu actualment.

Quant a la facturació de l’e-commerce a Catalunya, que compta amb un total de 837 empreses dedicades a això, en el 2019 va suposar el 1,5% del PIB català, superant així els 3.773 milions d’euros de facturació, segons un estudi de l’agencia pública catalana Acció. Si ja en 2019 el comerç electrònic va generar més de 18.334 llocs de treball, després de la pandèmia aquestes xifres van créixer encara més. Durant els mesos d’estiu de 2020 un 13% d’empreses catalanes es van unir al comerç electrònic.

Tendències per a 2021

Aquests últims mesos hem pogut observar importants canvis de comportament tant en la manera de comprar com en l’adquisició de productes de primera necessitat. D’una banda, hem vist el recent augment que ha experimentat el comerç de proximitat i per un altre, l’aparició de nous models de compra en l’àmbit del ecommerce, com per exemple: els models de subscripció i els pagaments diferits.

A més dels canvis d’actitud que afecten la demanda, s’ha vist una transformació de l’oferta amb grans retailers en línia. Aquest gran creixement, impulsat per la pandèmia, propiciarà que una de les grans tendències en 2021 siguin els mercats en línia (marketplaces), és a dir, plataformes on diferents botigues poden anunciar els seus productes. Alguns exemples de marketplaces serien: Amazon, eBay o Aliexpress.A continuació us deixem una llista on trobareu les principals tendències que viurà el comerç electrònic enguany.

  • Omnicanalidad

La omnicanalidad es tracta d’una estratègia de comunicació que permet estar en contacte amb els clients a través de diferents canals i dispositius. En lloc d’usar els canals per separat, s’unifiquen. D’aquesta manera s’asseguren que el consumidor compri a través de qualsevol canal. En aquest cas en concret, parlaríem d’aquelles botigues que embenin tant en línia com offline.

Els beneficis principals de la omnicanalidad per a l’e-commerce es troben en la millora de l’eficàcia i la recol·lecció de les dades dels clients sobre les seves preferències amb l’objectiu d’oferir un servei més adaptat i personalitzat.

  • Cerques de veu

La veu representa una solució perfecta per a desenvolupar un vincle més pròxim i càlid entre el client i l’empresa, factor inexistent avui dia a través de la compra per Internet. També permet optimitzar i ampliar l’accés als continguts en línia.

Amb les cerques de veu, el comprador podrà realitzar una petició oral que li proporcioni la resposta adequada i de forma més còmoda, la qual cosa ajudarà a crear un diàleg humà i potenciarà les compres en línia.

  • Productes i marques sostenibles

L’economia verda cada vegada té més protagonisme en la nostra societat. Molts consumidors busquen aquells comerços que ofereixen productes i serveis més respectuosos amb el medi ambient.

La marca ha de ser responsable i estar compromesa amb la causa, per a l’usuari és pràcticament un requisit a l’hora de consumir un producte i decantar-se per una marca.Existeixen estudis que indiquen que el consumidor verd està disposat a pagar fins a un 20% més per productes ecològics.

  • Recommerce

El recommerce, es tracta de la revenda, també conegut com a comerç invers, és a dir, la compra de productes de segona mà.

Encara que no es tracta d’un concepte nou, aplicat al món del ecommerce s’ha pogut veure un canvi en el comportament del consumidor. El recommerce va des de la venda de productes usats en xarxes socials fins a les aplicacions o pàgines webs destinades a això. Els consumidors estan cada vegada més conscienciats en la reducció del seu propi consum i l’impacte negatiu que això provoca en el medi ambient.

També és important nomenar un altre tipus de tendències, en primer lloc l’adaptació de logística de les companyies, com podria ser l’atenció al client i la modificació dels processos per a fer front a la demanda creixent, després trobaríem una oferta major de productes, i finalment, experiències d’ús més innovadores, com podrien ser les cerques de veu o una oferta de mètodes de pagament més flexibles.

Inscriu-te a la newsletter

Inspiració, tendències i opinió per a professionals de la tecnologia

He llegit i accepto l'Avís legal.


Back To Top