Tecnología para los negocios - Quin és el paper dels CEOs en la transformació digital de l’empresa?


TENDÈNCIES 7 d'abril de 2022

La transformació digital està a tot arreu en les agendes dels directoris corporatius i ha arribat al cim dels plans estratègics dels CEOs. Big Data, Internet de les coses i la intel·ligència artificial tenen tant de poder disruptiu que han invertit la dinàmica del lideratge tecnològic.

L’evidència suggereix que estem veient una interrupció massiva en el món corporatiu. Des de l’any 2000, més del 50% de les companyies Fortune 500 han estat adquirides, fusionades o declarades en fallida, sense un final a la vista. Al seu pas, es veu una “especiació” d’entitats corporatives innovadores amb ADN en gran part nou, com Amazon, Box, Facebook, Square, Twilio, Uber, WeWork i Zappos.

Els casos d’extinció massiva no ocorren sense cap motiu. En l’esdeveniment actual, anomenat revolució 4.0 en l’empresa, el factor causal és la transformació digital. Adaptar-se i aprofitar-se d’ella, o deixar d’existir en el mercat.


Índex de continguts

  • 1 CEOs: el nou motor de canvi
  • 2 Esforç per rols en la transformació digital
  • 3 Què és el lideratge digital dels CEOs

    • 1 Experimentar amb noves idees i eines
    • 2 Col·laborar entre equips
    • 3 6 punts clau per a la transformació digital de les PIMES
    • 4 Treballar amb velocitat en ment
    • 5 Empoderar a l’equip

CEOs: EL NOU MOTOR DE CANVI

Potser l’aspecte més singular d’aquesta tendència tecnològica és que la transformació digital està sent impulsada des de dalt, manada personalment per els CEOs. Això és una cosa nova.

Amb la transformació digital del segle XXI, el cicle d’adopció s’ha invertit. El que es veu ara és que, gairebé invariablement, les transformacions corporatives globals són iniciades i impulsades pel Director Executiu. Els CEOs visionaris, individualment, són els motors d’un canvi massiu que no té precedents en la història de la tecnologia de la informació.

Una cosa fonamentalment important està succeint, un desafiament que els líders corporatius troben summament motivador i urgent. Els efectes competitius s’estan desenvolupant en el mercat. És el cas d’Amazon, que està transformant digitalment la indústria amb dades, intel·ligència artificial i efectes de xarxa. La seva participació en el comerç electrònic dels EUA és del 34% i podria augmentar al 50% en 2021.

En resposta, alguns CEOs visionaris estan renovant els seus llibres de jugades, amb l’objectiu d’intensificar la transformació de la companyia i anticipar futures interrupcions. Quan es requereixen nous talents per a reforçar els esforços del nivell C, els directors executius estan reclutant per a rols com ara el cap d’operacions digitals amb l’autoritat i el pressupost per a fer que les coses succeeixin.

ESFORÇ PER ROLS EN LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL

  1. CMO 54%
  2. CEO 42%
  3. CIO / CTO 29%
  4. CDO 29%
  5. CXO 5%

QUÈ ÉS EL LIDERATGE DIGITAL DELS CEOS

El lideratge digital és el procés d’utilitzar opcions digitals estratègiques per a aconseguir els objectius comercials. Passa en molts nivells dins d’una organització. Per exemple, un director de màrqueting que capacita a un equip per a explorar nous conjunts d’eines d’automatització.

En un nivell superior, aquest director de màrqueting ha d’estar facultat per un CEO líder digitalment. Aquests han d’emetre una visió pel futur d’una organització, donant a cada equip una cosa per la qual lluitar. Quan es tracta de transformació digital, això és especialment important. Si una empresa està en aquest procés i el director executiu està atrapat en els seus vells costums, tota l’organització es quedarà estancada.

Ser un gran líder requereix de característiques centrals, com escoltar i inspirar a un equip. Però el lideratge digital efectiu requereix un conjunt d’habilitats addicionals, que, quan s’adoptin, canviaran el comportament corporatiu en tota l’empresa.

Una nova recerca de Deloitte va identificar els valors culturals específics que recolzen les millors organitzacions. Els líders digitals efectius haurien de tractar de donar forma a una cultura que els recolzi.


EXPERIMENTAR AMB NOVES IDEES I EINES

La transformació digital implica una gran quantitat de prova i error a mesura que s’aprèn en el camí. Això significa que els equips necessiten sentir-se capacitats per a provar coses noves i veure el fracàs com una part necessària de la innovació. Els grans líders digitals creen una cultura en la qual està bé fracassar, i on els equips no necessiten navegar a través de complexos processos d’aprovació per a provar una cosa nova.

COL·LABORAR ENTRE EQUIPS

La transformació digital implica la col·laboració amb tots els departaments: vendes, màrqueting, TI, suport, operacions i més es veuran tots afectats. Això és especialment cert amb les vendes i el màrqueting. Si bé aquests equips poden haver estat històricament en desacord, han d’estar alineats perquè es produeixi el canvi. Els líders digitals de qualitat reconeixen la importància de la col·laboració en tota la seva organització i creen oportunitats per a potenciar-la.

6 PUNTS CLAU PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LES PIMES

  1. Optimització

Analitzar quins processos estan afectant el ritme de l’organització per a aconseguir l’objectiu desitjat

  1. Productivitat

Identifiqui els recursos que no segueixen el ritme desitjat per a l’organització

  1. Projecció

Estimi un escenari on l’empresa creix en 5 anys 5 vegades el que és avui

  1. Direcció àgil

Defineixi el temps que portaria prendre una decisió transcendental per a l’empresa en aquest moment

  1. Seguretat

Consulti amb la seva àrea de TI el temps que trigaria a identificar un atac informàtic

  1. Pressupost

Defineixi un pressupost per a portar endavant la seva transformació digital

TREBALLAR AMB VELOCITAT EN MENT

La velocitat és necessària i un resultat de la transformació digital. Aprofitar les eines per a millorar l’eficiència donarà com a resultat un lliurament més ràpid del treball, i la cultura de l’organització hauria de recolzar aquesta major velocitat. Aquesta va de la mà amb l’experimentació, a mesura que els líders digitals adopten el lliurament immediat per sobre de la perfecció retardada. Això significa sentir-se còmode amb el risc i comprendre el seu paper necessari en la innovació.

EMPODERAR A L’EQUIP

El lideratge digital, en essència, es tracta de crear eficiències i millorar els processos. Un gran líder digital no s’interposa en el camí d’això. Més aviat, empodera a un equip per a prendre decisions i crea una cultura arrelada en la confiança i la responsabilitat.

La transformació digital es tracta d’un canvi radical. Modifica tot sobre com es dissenyen, fabriquen, venen, lliuren i atenen els productes, i obliga als CEOs a reconsiderar com s’executen les empreses. No obstant això, molts semblen estar adormits davant el canvi. Simplement no veuen la interrupció massiva de les amenaces digitals i no semblen entendre que succeirà molt ràpid.

Si un CEO no està parlant de com garantir la supervivència de l’empresa enmig d’una interrupció digital, tal vegada és la persona equivocada en el treball. Cada vegada és més clar que s’està entrant en un esdeveniment d’extinció altament pertorbador. Moltes empreses que no es transformin a si mateixes desapareixeran. Però com en l’especiació evolutiva, sorgiran moltes noves i imprevistes, i les existents s’adaptaran amb nous models comercials. L’amenaça existencial és excedida només per l’oportunitat.

Fonts:
What’s a CEO’s Role in Digital Transformation?
Why digital transformation is now on the CEO’s shoulders

 

Danos tu opinión

1 Estrella2 Estrellas3 Estrellas4 Estrellas5 Estrellas (No hay valoraciones)
Loading...

Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?

Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?


SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER

Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.

PROVEÏDORS DE CONFIANÇA

Projeccions DC
ADTEL
Lleida.net
Software Greenhouse
Gotoclient
Square
Mastertec3D
FREE NOW for Business
ITEQUIA
CUATROOCHENTA
Kyocera
Iberent
Grupo Sermicro
Keyrus
Alarona Studio
B2Brouter
Camerfirma
IEAISA
ABAST
b2b.studio
Trusted Advisors
CHATFORCE
DSALES 4.0
KTYA
Altostratus
Amvos Digital
ARSYS
BESTPLANT
Audiovisuals Data
INNOVAmee
Ipsum Expert
Nominalia
Olivia Express
Wolters Kluwer
Zoho