Cada vegada s’està exigint més que les empreses emetin i rebin les factures electrònicament, tant en l’entorn públic com privat. L’obligatorietat ja és un fet en entorns públics (B2G) i en breu el serà en l’entorn privat (B2B), com ja s’ha establert en països com Itàlia, Mèxic o el Brasil. En el 2025 s’estima que serà el model d’intercanvi dominant a nivell mundial.
Quan parlem de factura electrònica ens referim a una factura en format estructurat generada en un llenguatge informàtic. Com a conseqüència, els sistemes informàtics poden interpretar i processar les dades d’una forma senzilla, fiable i ràpida. Alguns dels formats més comuns són les factures electròniques en XML del tipus Facturae (factura electrònica Espanyola) o UBL(factura electrònica europea).
Actualment, a Espanya, només han d’enviar factures electròniques els proveïdors de l’Administració Pública i els contractistes i subcontractistes de l’estat (FACeB2), però
el passat 15 de setembre el Congrés dels Diputats va aprovar definitivament la Llei Crea y Crece, que té com a mesura fonamental impulsar l’adopció de la factura electrònica en el sector privat.
La Llei Crea y Crece obligarà a expedir, remetre i rebre factures electròniques a tots els empresaris i professionals en les seves relacions comercials amb altres empresaris i professionals (Art. 12.1)
La present Llei estableix dos terminis d’entrada tenint en compte la facturació anual de l’empresa o professional:
El termini per a aprovar aquests desenvolupaments reglamentaris serà́ de sis mesos a comptar des del 29 de setembre (publicació en el BOE Llei 18/2022).
En cas d’incompliment, la llei estableix mesures sancionadores per a les empreses que incompleixin aquesta nova obligació contemplant multes de fins a 10.000 euros. (Art 12.9).
Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?
Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?
Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.