Tecnología para los negocios - Disseny web per a empreses. Necessiten les pimes una cosa diferent a les altres?


TENDÈNCIES 9 de març de 2022

Una pàgina web per a una gran empresa, i per a una pime encara més, és una manera d’arribar als clients. Un lloc en el qual poden plasmar els seus productes, serveis, manera de treballar i prestar-li una atenció personalitzada als usuaris que volen els seus serveis.

Vivim en una societat hiperconnectada, en la qual Internet és present gairebé en cada pas que es dóna. Les xarxes socials han canviat la manera de relacionar-nos i les centenars d’aplicacions que el món en línia posa a la nostra disposició ha fet que es modifiquin uns certs hàbits com per exemple les compres.

En la actualidad el 60% de les compres ja se realitzen online. L’usuari prèviament a l’adquisició ja sigui a botiga física o a la xarxa busca informació sobre el producte i el compara.

Pel que és de vital importància tenir una pàgina web per comunicar-se amb els clients potencials. Si no estàs a la xarxa, moltes vendes es perdran perquè no arribaràs al teu target.

Index de continguts

  1. Per què tenir una web dissenyada per professionals?
    1. Outsourcing de disseny web: avantatges per a pimes i autònoms
  2. Web empresa Vs Web pime
  3. Els 9 manaments del disseny web aplicat a les Pimes
    1. Competència
    2. Visibilitat
    3. Imatge corporativa
    4. Estructura
    5. Web adaptada
    6. SEO
    7. Contingut
    8. Seguretat
    9. Anàlisi
  4. El disseny d’una web perfecta per a pimes: 4 punts clau
    1. Senzillesa
    2. Estil
    3. Aspectes tècnics
    4. Trucades a l’acció
  5. Els errors que cal evitar en la web de petites i mitjanes empreses

PER QUÈ TENIR UNA WEB DISSENYADA PER PROFESSIONALS?

Tenir una pàgina web amb informació sobre l’empresa és important des del punt de vista de la comunicació amb el client. I aquesta ha d’estar dissenyada per professionals, ja que aquests saben com ha de ser l’estructura i com distribuir el contingut de manera correcta per a posicionar el teu lloc en línia en la part alta dels cercadors.

Moltes pimes pensen que encarregar una pàgina web a un professional és realment una despesa important, sense adonar-se que el treball ben fet suposa una inversió en el curt i llarg termini. La tendència està canviant i amb el Outsourcing això ja no és així.

OUTSOURCING DE DISSENY WEB: AVANTATGES PER A PIMES I AUTÒNOMS

Aquest és una nova forma de col·laboració entre empreses i freelance, o persones que busquen projectes. El sistema és senzill: una empresa subcontracta tasques o serveis a una altra empresa o persona externa a elles. Aquestes són els avantatges que tindràs amb aquest mètode:

  • Productivitat. Aquest mètode es dóna sobretot en empreses que necessiten serveis de disseny gràfic i creativitat. El outsourcing dóna la possibilitat de recórrer a talent i recursos puntuals i per a uns certs departaments. Amb això s’augmenta la productivitat de tots els negocis.
  • Flexibilitat. Flexibilitat en el mercat, ja que aquest sistema permet ajustar l’oferta de serveis a la demanda del mercat.
    Costos. En contractar de manera puntual i per projecte es paga de la mateixa forma. Per treball realitzat, no s’està abonant un cost fix tots els mesos.
  • Temps. Els temps es redueixen, ja que les persones a les quals es contracta són professionals i compten amb tots els mitjans i programes més avançats necessaris per a fer el treball.
  • Serveis. El outsourcing a més de reduir els temps de lliurament incrementa de manera considerable la qualitat del treball una vegada finalitzat.

WEB EMPRESA VS WEB PIME

La pàgina web és important per al creixement de qualsevol empresa i molt més per a les pimes. Però aquestes no es poden fer de qualsevol forma. Al client li ha d’arribar un aspecte eficient, amb un disseny bonic i un contingut estructurat.

Si això no és així, pot ser que el potencial usuari que visiti la web s’emporti una pèssima impressió. Sent igual la bona feina que la companyia hi hagi o estigui fent en mitjans offline, i fins i tot en el servei que presta o en el producte que ofereix.

A l’hora de crear un lloc en línia, ja sigui pàgina o botiga, s’ha de tractar amb especial atenció el SEO local, ja que està bé que et visualitzi públic de tota Espanya o de tot el món, però és molt recomanable que els teus clients potencials pròxims arribin a tu sense necessitat d’enrevessades cerques.

El contingut és una part fonamental. És el que et permet transmetre el missatge i els conceptes als teus clients. Pel que has de centrar-te en diferenciar-te de la competència i sobretot de les companyies grans.

Les pimes han de potenciar la proximitat, l’atenció personalitzada i els serveis pròxims a el client. Si el que vols és impactar als teus potencials usuaris, i si aquests són joves, la qual cosa et recomanarem a continuació t’interessarà i molt.

Inclou en la teva pàgina web vídeos cridaners i dinàmics, aprofita’t de la tecnologia i inclou Virtual Reality o crea una app perquè els teus clients et portin en el seu telèfon intel·ligent. En definitiva, sorprèn-ho i posa-li fàcil l’accés a tu i a la teva empresa.

ELS 9 MANAMENTS DEL DISSENY WEB APLICAT A LES PIMES

Per a crear un lloc en línia s’han de seguir una sèrie de passos i analitzar uns certs aspectes perquè aquesta sigui efectiva i compleixi els objectius que l’empresa té respecte a si mateixa. Aquests són els 9 manaments bàsics que tot empresari ha de seguir per al desenvolupament de la seva pàgina web:

COMPETÈNCIA

El client navega per internet entre diferents webs. Si veus que les teves visites baixen és perquè està en la competència. Entra en el seu web i descobreix què és el que li està oferint que ho fa més atractiu i interessant.

VISIBILITAT

En la xarxa tens centenars de recursos gràfics al teu abast per a millorar la teva visibilitat, la qual cosa es traduirà en més ingressos. El teu client no sols et visitarà a tu, sinó que buscarà informació sobre l’empresa i el producte, s’informarà per a saber el que la resta d’usuaris pensen.

Pel que un bonic disseny no és suficient. Has d’incloure enllaços a les xarxes socials. D’aquesta manera li facilites molt el treball de cerca i t’ho agrairan.

IMATGE CORPORATIVA

Cuida la teva comunicació visual, has de realitzar branding i utilitzar el mateix logotip, tipus de lletra o colors en tota la teva publicitat en línia i offline. D’aquesta manera el client et reconeixerà, generes imatge de marca i seràs present en la seva ment, arribant a ser reconegut per un color o una sensació.

ESTRUCTURA

La web ha de comptar amb una bona estructura, que permeti una navegabilitat fàcil, intuïtiva i estructurada. Així, l’usuari podrà accedir de manera senzilla al contingut que busca sense perdre’s en la web. Ja que si passa això últim el potencial client abandonarà la pàgina i no realitzarà la compra.

WEB ADAPTADA

Estar en Internet és essencial com esmentem anteriorment. Però això no pot ser de qualsevol forma. S’ha de tenir un disseny i la web ha d’estar adaptada per a navegar en qualsevol dispositiu. En l’actualitat els telèfons intel·ligents són molt utilitzats per a buscar dades i empreses, per la qual cosa oblidar-se d’aquest detall pot sortir molt car.

SEO

L’optimització SEO és fonamental per a qualsevol empresa que vulgui trobar clients en la xarxa. De fet, millorar el SEO no és tan complicat. S’han d’aplicar una sèrie de tècniques específiques per a estar en el més alt de Google. Però sempre executades per professionals, ja que, encara que són senzilles, requereixen d’una certa formació i pràctica.

CONTINGUT

El contingut fomenta el trànsit i les visites. Pel que ha de ser interessant, reflectir els valors de l’empresa i el més important ha d’estar actualitzat. No és suficient amb crear una pàgina web i ja, has d’actualitzar-la assíduament perquè el teu client vegi el teu interès a l’hora nodrir-la de contingut rellevant.

SEGURETAT

És important garantir la seguretat en Internet, sobretot si té una botiga en línia. El millor és instal·lar plugins de seguretat que evitin el hackeig de la web i que protegeixin les dades dels teus clients.

ANÀLISI

Mensualment has d’extreure dades de la web i analitzar-los. Estadístiques que et diguin el nombre de visites, d’on procedeixen, característiques de l’usuari, les paraules clau que utilitza per a arribar a tu i un llarg etcètera. Aquestes estadístiques s’obtenen utilitzant programes com Google Analytics.

 

EL DISSENY D’UNA WEB PERFECTA PER A PIMES: 4 PUNTS CLAU

Al voltant de 20 milions d’espanyols es connecten tots els dies a Internet per a buscar informació o passar el temps. Pel que les pimes gairebé estan obligades a tenir presència digital de l’una o l’altra forma. Però per a tenir una bona web, que cridi l’atenció s’han de complir aquests 4 punts:

SENZILLESA

Una web senzilla, neta, moderna, en la qual l’usuari no tingui problemes per a trobar la informació. Una recomanació: tot el contingut ha de trobar-se amb tan sols tres clics.

ESTIL

Has de crear la web per al teu target. Has de conèixer els seus gustos, el seu estil, la seva manera de ser i crear una pàgina amb el seu llenguatge i colors que s’adaptin a ell. Segueix sempre la mateixa línia, no facis grans canvis en futures actualitzacions. Si un client fa molt que no et visita en el moment que el faci ha de reconèixer a la perfecció el teu lloc web.

ASPECTES TÈCNICS

Com ara el domini, .com o .és. Si la teva empresa té en vista la internacionalització no et quedis amb un domini nacional només per estalviar. Un altre aspecte realment important és el temps que triga a carregar, assegura’t que és inferior a 3 segons. De produir-se en un temps superior l’usuari marxarà sense veure la web.

CRIDA A L’ACCIÓ

Incita al client a comprar o a realitzar qualsevol acció en el teu web com descarregar-se en ebook. Crida a l’acció, motiva-ho a continuar navegant per la web, és sempre la millor opció per a fidelitzar-lo.

 

ELS ERRORS QUE CAL EVITAR EN LA WEB DE PETITES I MITJANES EMPRESES

Els punts anteriors són la clau perquè una web estigui ben feta i sigui atractiva per al client. I els 4 punts que a continuació desenvolupem són els errors que han d’evitar les pimes si vols tenir una bona web.

  • Textos. Escriure textos per emplenar el contingut no és una opció. L’usuari s’adonarà que no van ser pensats i no té cap sentit. El millor és escriure textos coherents amb contingut de qualitat i sempre optimitzats perquè Google els comprengui.
  • Portals estàtics. Aquest tipus de llocs no criden l’atenció i no atreuen a l’usuari. S’han d’actualitzar perquè el client els trobi amb facilitat, incloure fotografia, vídeos i informació de valor sobre la pime.
  • Colors. Els colors estridents, les tipografies infantils o els fons recarregats dificulten la visibilitat. L’estètica ho és tot, s’ha de crear una web neta i amb colors suaus.
  • No adaptar-la a mòbils. 7 de cada 10 usuaris espanyols utilitzen dispositius mòbils per a consultar diverses informacions. No adaptar el contingut a aquests dispositius és un greu error. Ja que perdràs gran part dels teus clients potencials.

Crear una pàgina web per a una pime pot marcar la diferència en les vendes i en els beneficis. La majoria d’usuaris busquen informació sobre l’empresa o el producte abans de comprar. I cada vegada més aquesta compra es realitza en línia. Per la qual cosa és essencial estar en Internet i estar actualitzat.

Saber vendre’s i incloure sinó tots, la majoria dels següents elements: dades de contacte complets, incloure botons a les xarxes socials o un formulari de contacte que faciliti la comunicació entre empresa i client.

 

 

Danos tu opinión

1 Estrella2 Estrellas3 Estrellas4 Estrellas5 Estrellas (2 valoraciones, valoración media: 5,00 / 5)
Loading...

Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?

Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?


SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER

Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.

PROVEÏDORS DE CONFIANÇA

Samsung
Quant
Orvit Digital
DE-CIX
RepScan
NETSENSE
Squarepoint
Ibexa
PymeLegal
CRONUTS.DIGITAL
MetaverLand
Software Greenhouse
Mastertec3D
CUATROOCHENTA
Iberent
Alarona Studio
Camerfirma
IEAISA
b2b.studio
Trusted Advisors
KTYA
Altostratus
Amvos Digital
BESTPLANT
INNOVAmee
Wolters Kluwer
Zoho