El proper dia 1 de Juliol de 20223 la plataforma de recollida de dades Google Analytics Universal deixarà de recollir dades en pro de la nova versió del mateix Google Analytics 4 més orientada al marketing digital.
Índice de contenidos
Google posa a l’abast del consumidor eines gratuïtes com Google Analytics que li permeten analitzar dades de la seva empresa a nivell online i el capaciten per a prendre decisions basades en dades reals de l’usuari.
Aquesta és la definició que ens dóna el mateix analytics sobre l’eina. Per als que no ho han entès, Google Analytics és una eina de recopilació de dades de la teva web. És a dir, mitjançant uns paràmetres podràs saber dades com des d’on busquen la teva pàgina web, a través de quin dispositiu entren a la teva web i fins i tot quines són les pàgines més visitades.
Actualment coexisteixen dues versions de Google Analytics, la versió anterior Universal ( propietat predeterminada abans del 14 d’octubre de 2020 ) i la nova o anteriorment anomenada “Web + App”, Google Analytics 4.
Google Analytics Universal (GAU) deixarà de processar dades, o més aviat “hits” (dades recollides mitjançant el codi de seguiment GAU implementat al vostre lloc web, que s’envien als servidors de Google Analytics per entendre el comportament de l’usuari), a partir de l’1 de juliol. 2023 o fins a l’1 d’octubre de 2023 per a propietats amb Google Analytics 360 (versió de pagament). Després d’aquesta data, només es podrà accedir a “dades històriques dels darrers 6 mesos.
És menester portar a terme la implementació de la nova versió si volem seguir recollint dades dels nostres usuaris.
El nostre consell és realitzar el traspàs el més aviat possible per a poder tenir el màxim historial evitant començar de zero quan es produeixi el canvi.
Les principals diferencies entres ambdues eines són:
Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?
Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?
Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.