Tecnología para los negocios - Casos d’èxit de la tecnologia aplicada a les empreses del sector Turisme


TENDÈNCIES 21 de desembre de 2021

El sector turístic s’ha vist beneficiat per l’implementació de les tecnologies més avançades per afavorir la gestió dels viatges o l’experiència dels viatgers. Coneixem alguns casos d’èxit d’empreses que han trobat el model de negoci en el sector turístic gràcies a l’ús de la tecnologia.

Els avenços tecnològics més destacats dels últims anys s’han convertit en oportunitats per a petites i mitjanes empreses que han sabut adoptar el millor de la tecnologia per fusionar-ho amb una bona idea de negoci o per renovar el seu model actual. La investigació tecnològica i les inversions en R + D que estats i empreses privades realitzen permeten que, any a any, el mercat compti amb novetats cada vegada més creatives i potents.

Les demandes de la societat es tradueixen en nous productes i serveis que les pimes aconsegueixen oferir gràcies a l’aplicació de la tecnologia adequada en el moment adequat. Si bé la renovació tecnològica abasta tot tipus de sectors, avui volem conèixer alguns exemples de com les pimes han sabut aplicar la tecnologia en el sector del turisme, un dels que més canvis i innovació han tingut en els últims anys gràcies a la tecnologia en les empreses.

Travelcompositor: programari avançat per al turisme

Aquest any, la startup amb seu a Palma de Mallorca, Travelcompositor, va aconseguir el premi en la categoria ‘Travel’ de la trobada sobre emprenedoria i innovació South Summit.

El seu cas és un claríssim exemple de tecnologia aplicada a l’empresa de el sector turisme. L’empresa balear ha utilitzat la seva experiència en el desenvolupament de programari avançat per crear un sistema de microsite que qualsevol empresa de el sector turístic pot implementar al seu web.

El programari que comercialitzen és 100% propi, i disposa de solucions d’enginyeria de producte que permeten, per exemple, la paquetització múltiple de manera dinàmica, l’ajust automàtic de preus segons el producte seleccionat, creant un sistema complet d’itineraris de viatges en qüestió de minuts.

La capacitat d’implementar la millor tecnologia i desenvolupament en la seva solució ha estat clau, amb un programari de gestió i control de les reserves, les vendes i les compres, traspassos comptables, gestió comercial, anàlisi; un motor paquetizador amb integracions XML per afegir transport, bancs de llits i activitats, GDS i inventaris propis; o un motor a cloud de cotització, reserves i distribució 2.0 de marca blanca.

Sens dubte, un servei d’alta tecnologia que pot ajudar a molts operadors turístics a gestionar el seu negoci amb més facilitat i eficàcia.

Virtualware: solucions d'alta tecnologia per a les empreses i oficines de turisme

Fundada el 2004 per tres enginyers informàtics, Virtualware va ser de les primeres empreses dedicades a l’àmbit de la tecnologia de realitat virtual a Espanya. L’especialització del seu equip i la seva aposta per les tendències tecnològiques que porten sonant els darrers anys li han valgut un creixement exponencial des del seu naixement.

Un exemple de les possibles aplicacions de la seva tecnologia és el desenvolupament d’un videowall multitàctil de pantalles full HD de 46 “amb una superfície de més de 5 metres d’ample i so envoltant 5.1.

Per a aquesta instal·lació van desenvolupar una aplicació a mida amb 5 zones d’interacció en què els i les visitants poden accedir de manera individual o col·laborativa a un mapa virtual interactiu per explorar la zona en un mapa 3D, i conèixer els recursos turístics en funció de les seves gustos, filtrant els mateixos per capes.

Intelify: núvol i Internet de les Coses

El 2010 naixia Intelify, una petita empresa cordovesa que es va marcar un objectiu clar des dels seus inicis: fer-li la vida més fàcil als usuaris.

Partint d’aquesta premissa, els seus desenvolupadors, enginyers, experts en cloud computing o Internet de les Coses es van posar en marxa per desenvolupar solucions, moltes d’elles pensades per al sector turístic.

Amb la tecnologia més avançada han desenvolupat un conjunt de solucions per a empreses turístiques que els permeten gestionar la venda d’entrades, els controls d’accés a espais turístics (mitjançant lectors de codis QR) o realitzar una detallada analítica dels visitants, entre d’altres.

El cloud computing, els sistemes de pagament en línia, les eines tecnològiques multidispositiu o la tecnologia NFC són alguns dels suports tecnològics de les seves solucions.

Padcelona: tecnologia i gamificació per al turisme de negocis

Entre els diferents públics que inclou el sector turístic trobem un de molt dinàmic i actiu en les principals ciutats mundials. Es tracta del turisme de negocis. Milers de persones es desplacen diàriament a altres ciutats amb motiu de la celebració d’un congrés, reunions o presentacions.

Empreses com Padcelona han sabut implementar la millor tecnologia per fer del turisme de negocis un dels puntals del seu èxit. El que en els seus inicis va ser una empresa de lloguer d’iPads i altres dispositius ara compta amb serveis i productes pensats per al turisme més corporatiu.

En primer lloc, disposen d’un servei per aportar totes les comoditats tecnològiques a esdeveniments i congressos, permetre la màxima interconnexió entre els participants, les experiències en temps real o el mesurament de resultats.

A més, han aprofitat el potencial de la gamificació de el sector turístic per a desenvolupar diversos productes pensats per a empreses que acudeixen a esdeveniments a la ciutat. Un d’ells és una gimcana articulada a través d’un joc en l’iPad que et farà recórrer la ciutat a la recerca d’informació i pistes.

En pocs anys, la pime barcelonina ha aconseguit créixer a la Ciutat Comtal i estendre la seva activitat a Madrid i Londres.

Parclick: el pàrquing arriba a la xarxa

El cas de la startup espanyola Parclick és un clar exemple de transformació digital d’una empresa gràcies a la tecnologia. Un model de negoci tradicional com el de l’aparcament, fins fa poc 100% offline, viu ara una nova era gràcies a l’aposta pel seu pas a el terreny en línia de la mà de Luis Paris i Iván Rodríguez, els creadors de Parclick.

El que es va iniciar com un projecte de MBA a 2011 és actualment una empresa que el 2015 va superar els 3 milions d’euros de facturació després d’una aportació inicial de només 15.000 € per part dels socis i 50.000 € a través d’un préstec.

Els seus fundadors són enginyer industrial i un graduat en Computació, respectivament, i amb els seus coneixements han aconseguit unir la innovació tecnològica que permet gestionar el sistema de lloguer de places juntament amb un model de negoci original que ja opera a Espanya, França, Itàlia i Portugal.

Sens dubte, un projecte interessant per millorar la mobilitat a les ciutats i la planificació de desplaçaments i viatges.

Ticketbis: la venda d'entrades en línia i segura

El 2010 veia la llum Ticketbis, una pime nascuda a Bilbao que comptava amb una plataforma intermediària entre venedor i comprador d’entrades per a tot tipus d’espectacles.

La seva arribada fa sis anys va ser pionera al sud d’Europa, Amèrica Llatina i Àsia, i la seva condició de precoç li va permetre créixer a bon ritme. Entre les principals dificultats tecnològiques es va trobar la gestió de dades i, a més, la seguretat de les transaccions.

La bona aplicació de la tecnologia en l’empresa per garantir aquests dos processos va fer que Ticketbis multipliqués any a any la seva facturació fins arribar a la sorprenent xifra de 85 milions d’euros en 2015 gràcies a les seves vendes en 47 països de món. Aquest 2016, la filial d’eBay, StubHub, la va comprar per una xifra propera als 147 milions d’euros.

Travel Open Apps: promoció de productes turístics

Travel Open Apps és una eina tecnològica posada en marxa per la Generalitat Valenciana amb l’objectiu d’ajudar a el sector turístic de la regió a promocionar i comercialitzar els seus productes, participant en un projecte de la Comissió Europea anomenat TOURISMlink, que pretén desenvolupar un estàndard a nivell europeu per a sistemes de distribució turística B2B.

Està formada per d’un sistema de mòduls integrat en una única solució que té com a base un potent motor de reserves que es comunica amb les principals agències de viatges en línia i portals de reserves.

Aquests exemples ens mostren el potencial de la tecnologia en les empreses en el sector turístic, que ha permès que el concepte de Smart City vagi molt més enllà del que imaginat i avui dia hi hagi cada vegada més interconnexió en tots els àmbits d’una urbs, millor mobilitat per a turistes i autòctons o possibilitat de reserva en línia de qualsevol allotjament i activitat en un altre destí.

Per als pròxims anys, aquesta interconnexió creixerà amb l’evolució de l’Internet de les Coses, el cloud computing, la intel·ligència artificial, la robòtica o la impressió 3D, entre d’altres.

La Cambra de València ofereix serveis d’informació, assessorament i formació en la seva área de turisme, on es poden trobar serveis relacionats amb la normativa i legislació, qualitat o solucions tecnològiques entre d’altres, on també es publiquen informes del sector turístic, amb tota la informació dels resultats, ocupació i evolució del mateix.

Danos tu opinión

1 Estrella2 Estrellas3 Estrellas4 Estrellas5 Estrellas (No hay valoraciones)
Loading...

Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?

Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?


SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER

Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.

PROVEÏDORS DE CONFIANÇA

Samsung
Quant
Orvit Digital
DE-CIX
RepScan
NETSENSE
Squarepoint
Ibexa
PymeLegal
CRONUTS.DIGITAL
MetaverLand
Software Greenhouse
Mastertec3D
CUATROOCHENTA
Iberent
Alarona Studio
Camerfirma
IEAISA
b2b.studio
Trusted Advisors
KTYA
Altostratus
Amvos Digital
BESTPLANT
INNOVAmee
Wolters Kluwer
Zoho