Tecnología para los negocios - 5 empreses que estan aplicant ja la realitat virtual en la seva estratègia


TENDÈNCIES 21 de desembre de 2021

La realitat virtual és una tendència de la que en parla molta gent. El següent pas arriba per a que la comencessin a utilitzar i això és una cosa que ja està passant. Fins ara, les marques han estat reticents a invertir en aquesta tecnologia, però cada vegada són més les que l’adopten.

Les últimes investigacions suggereixen que les ulleres amb realitat virtual (RV) són més populars que les tauletes i els dispositius portàtils es trobaven en la mateixa etapa de desenvolupament. Parlant en xifres, els ingressos globals per RV (i realitat augmentada) arribarien a 126 mil milions d’euros per al 2020.

Realitat virtual: cada vegada més empreses la utilitzen

Si mai has experimentat el món de la realitat virtual (RV), sens dubte tindràs l’oportunitat aviat. Aproximadament el 75% de les marques més importants ja l’han integrat en la seva estratègia de màrqueting fins a aquesta data.

En el sentit més ampli, és una eina poderosa perquè permet conèixer de prop i de forma personal certs productes. Pel que fa a la perspectiva publicitària, té molt a dir en termes de millorar la consciència de comprador, accelerar el procés de compra i oferir opcions més personalitzades. Per això, recentment hem vist diverses marques enfocades a la realitat virtual, integrant la tecnologia en aplicacions i campanyes de màrqueting.

Greenpeace

Segons Facebook, el 48% de les persones que veuen contingut de caritat en realitat virtual poden donar a la causa que experimenten. Això es deu a la capacitat de l’eina per crear empatia, a transportar els usuaris a un altre món i a col·locar-los en la pell d’una altra persona. Una altra investigació dóna suport a aquest fet, un estudi de Nielsen de 2017 va revelar que el 84% dels espectadors de RV van mostrar un record de la marca, en comparació amb només el 53% dels que van veure publicitat de vídeo estàndard.

Greenpeace és una organització sense ànim de lucre que capitalitza aquest poder, utilitzant ulleres de realitat virtual en esdeveniments per animar les inscripcions a la seva entitat. També va llançar l’aplicació Greenpeace RV Explorer, que permet als usuaris submergir-se en llocs llunyans com la selva amazònica o l’Àrtic.

Això ha estat particularment útil per a l’organització, ja que treballa per protegir llocs que les persones poques vegades poden visitar en persona. Com a resultat, l’experiència de realitat virtual apropa als seguidors, el que ajuda a forjar una major connexió entre els diners que donen i el treball realitzat per cuidar el medi ambient.

El futuro de la Realidad Virtual

Velux

Velux és una companyia que s’especialitza en finestres de sostre i claraboies. Recentment va llançar l’aplicació MyDaylight per ajudar els clients a visualitzar els beneficis d’una instal·lació a casa seva.

MyDaylight permet als usuaris dissenyar una habitació a l’ingressar fàcilment dades com l’altura de sostre i el cel ras, abans de personalitzar amb finestres, claraboies i acabats decoratius. L’aplicació genera una simulació digital de el resultat final que es pot veure a 360 graus, o amb l’ús d’unes ulleres de realitat virtual.

Les millores a la llar, en general, requereixen temps i aclariments (i, per tant, un viatge més llarg per comprar). L’aplicació d’Velux és un bon exemple de com utilitzar la tecnologia per guiar la presa de decisions i visualitzar els projectes.

Les marques de decoració destaquen entre les que fan servir RV. L’exemple més clar és l’Ikea ​​Place, una de les primeres vegades que una marca utilitzar la realitat virtual per crear una experiència totalment immersiva.

Alzheimer's Research UK

Alzheimer ‘s Research UK és una altra organització sense ànim de lucre, com Greenpeace, que utilitza la realitat virtual. Aquest cop per ajudar a analitzar les suposicions comunes i augmentar la comprensió sobre la demència.

Moltes persones assumeixen que la malaltia només afecta l’ancià, sent la pèrdua de memòria el principal i únic símptoma. No obstant això, la realitat sovint és molt diferent, amb diverses formes de demència que resulten en una àmplia gamma de símptomes summament desafiants.

L’aplicació ‘Walk Through Dementia’, que funciona en conjunt amb Google Cardboard, permet als usuaris experimentar escenaris quotidians, com estar al supermercat, mentre pateixen els símptomes de la malaltia.

Des de la sobrecàrrega sensorial fins als canvis en les preferències alimentàries, l’aplicació ressalta efectivament la realitat de com és viure amb demència. Al seu torn, ha creat una forma poderosa de connectar amb els partidaris de les entitats sense ànim de lucre, així com encoratjar a noves persones a unir-se i oferir ajuda.

New York Times

Editors i periodistes també poden beneficiar-se de la capacitat de la realitat virtual per crear un sentit de lloc. The New York Times és particularment hábil en la integració de la tecnologia en els seus informes, específicament per millorar les històries on la ubicació és clau.

El 2015, va llançar l’aplicació NYT VR juntament amb Displaced, una pel·lícula de realitat virtual sobre tres nens desplaçats per la guerra. A través d’ella, els espectadors poden experimentar com és estar dins d’un camp de refugiats, des del punt de vista dels afectats.

Des Displaced, el New York Times ha publicat més de 20 pel·lícules de realitat virtual i, més recentment, ha llançat el Daily 360, una sèrie de vídeos de RV o de 360 ​​graus filmats des d’una ubicació diferent en el món cada dia.

El poder de la realitat virtual per al periodisme també es reconeix en altres llocs. The Guardian té la seva pròpia aplicació específicament per a històries de RV, a l’igual que l’emissora ART.

Estadísticas de envíos de equipos de RV en 2017

Volvo

Possiblement, una de les millors aplicacions de realitat virtual és utilitzar-la per provar un producte. És el cas d’un automòbil, especialment quan no hi ha un concessionari a prop, i això és exactament el que Volvo va fer fa uns anys. En l’actualitat, segueixen llançant versions actualitzades que es poden descarregar fàcilment en un telèfon mòbil.

El Volvo Test Drive és un moviment de màrqueting brillant perquè, no només ha posat a la marca al mapa per alguna cosa innovador, sinó que també és accessible. Ofereixen una versió de “escapament de cap de setmana” que inclou paisatges de 360 ​​graus, la qual cosa permet als aventurers connectar els termes “aventura” i “Volvo” al cap, cosa que, donat l’element pràctic de l’empresa, mai va poder haver fet abans.

Conclusió

Cada vegada se sumen més empreses a l’ús de la realitat virtual en les seves estratègies. Els motius per fer-ho són els vistos en els exemples mostrats en aquest article. Aquesta tecnologia serveix per apropar el producte o servei ofert, independentment de la seva naturalesa, a l’usuari. Per tant, té un gran valor com a eina per aconseguir elevar les conversions de qualsevol negoci.

Danos tu opinión

1 Estrella2 Estrellas3 Estrellas4 Estrellas5 Estrellas (No hay valoraciones)
Loading...

Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?

Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?


SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER

Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.

PROVEÏDORS DE CONFIANÇA

Samsung
Quant
Orvit Digital
DE-CIX
RepScan
NETSENSE
Squarepoint
Ibexa
PymeLegal
CRONUTS.DIGITAL
MetaverLand
Software Greenhouse
Mastertec3D
CUATROOCHENTA
Iberent
Alarona Studio
Camerfirma
IEAISA
b2b.studio
Trusted Advisors
KTYA
Altostratus
Amvos Digital
BESTPLANT
INNOVAmee
Wolters Kluwer
Zoho