Tecnología para los negocios - 5 claus a tenir en compte per a resoldre caigudes de visites orgàniques en la web de la teva empresa


TENDÈNCIES 21 de juliol de 2022

En el moment en què comencen a percebre desajustaments entre els resultats obtinguts i previstos en les visites a la pàgina web, és freqüent que les empreses es plantegin l’estratègia per a augmentar el trànsit orgànic. El primer i més important és analitzar el motiu pel qual descendeixen les visites a la web, sent les causes més freqüents les següents: actualització de l’algorisme de Google, desposicionamient de paraules clau, problemes tècnics i períodes d’estacionalitat. El trànsit orgànic és fonamental per a un lloc web perquè és de persones que realment estan interessades en aquest. Del trànsit orgànic depèn en gran manera l’èxit d’una companyia, de manera que és clau tenir un bon posicionament. Per a incrementar el trànsit orgànic, és necessari definir els objectius del lloc, utilitzar continguts estratègicament i fer linkbuilding.

La importància d’entendre l’algorisme de Google

L’algorisme de Google s’encarrega de la cerca i classificació dels resultats més rellevants sobre la base de les cerques realitzades pels usuaris. S’encarrega de rastrejar i indexar el contingut dels llocs, així com d’ordenar els resultats. Cada algorisme de Google analitza una part concreta del lloc web i, quants més requisits de qualitat compleixi la pàgina, més possibilitats té d’aparèixer entre els primers resultats de cerca. Això es tradueix en un increment del trànsit web i major nombre de potencials clients.

Categoritza els llocs webs en funció de la seva rellevància per a les necessitats dels usuaris. L’algorisme de Google pot canviar fins a 500 vegades a l’any, ja que el motor de cerca està en constant evolució i desenvolupament, i és de vital importància entendre cada actualització.

Problemes de trànsit per actualitzacions de Google

Quan una actualització afecta negativament a un lloc web, significa que hi ha una sèrie de components que han de ser revisats immediatament. No obstant això, els canvis no es veuen reflectits fins que Google llança una nova actualització.

Aquest 2021 el nou algorisme de Google ha afectat de manera notable al SEU en el que a la intenció de cerca dels usuaris es refereix. El comportament dels usuaris ha canviat significativament, i la seva manera de buscar també ho ha fet. Ara, la intenció de cerca ha de ser més fluida, i per a això les marques han de ser capaces d’adaptar-se als canvis.

D’altra banda, el SEU local continua sent molt important. Als usuaris ja no els interessa veure quins establiments hi ha en un determinat lloc, sinó que volen veure els que estan al costat d’on ells es troben.

Estratègies per a augmentar les visites

El trànsit orgànic d’un lloc web són les visites que arriben des de la pàgina de resultats d’un cercador, com Google. Aquest és el trànsit que genera un major nombre de visites de qualitat, ja que són usuaris interessats en la temàtica de la pàgina. Per a augmentar el trànsit orgànic és necessari elaborar i implantar adequadament una sèrie de processos, estratègies i tècniques de posicionament SEU que tinguin en compte l’algorisme de Google.

Per a fixar el full de ruta és necessari definir els objectius i el target. Una de les millors estratègies per a augmentar les visites és fer linkbuilding. Els enllaços que apunten a una web des d’altres llocs són una bona manera de generar trànsit de qualitat, sempre que es faci amb mètodes aprovats per Google, és a dir, que no es puguin considerar spam.

Màrqueting de continguts

El màrqueting de continguts és una de les eines més eficaces per a captar trànsit de qualitat. Consisteix a crear continguts, generalment en forma d’articles, prenent en consideració les necessitats i preferències del públic objectiu. Els nous canvis en l’algorisme de Google han provocat que el motor de cerca atorgui major importància al contingut de les webs per a posicionar-les. Per això, és important actualitzar constantment la pàgina amb nous continguts.

El posicionament SEU es tradueix en augment del trànsit web. Els usuaris són clients potencials per a un negoci, de manera que s’incrementa les possibilitats d’augmentar les vendes.

Les pàgines que produeixen continguts d’interès són més valorades que aquelles que no segueixen una estratègia de màrqueting de continguts. Per tant, suposa un gran factor de diferenciació de la competència i ajuda a fidelitzar clients.

Crear contingut de valor permet millorar la difusió de la marca, donant als potencials clients informació de valor sobre la seva actitud, els seus valors i els seus coneixements. Es tracta de generar confiança i aconseguir una major notorietat de marca.

El màrqueting de continguts és una eina molt efectiva per a generar engagement, sempre que els continguts siguin innovadors i aportin informació de valor.

Danos tu opinión

1 Estrella2 Estrellas3 Estrellas4 Estrellas5 Estrellas (No hay valoraciones)
Loading...

Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?

Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?


SUBSCRIU-TE AL NOSTRE NEWSLETTER

Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.

PROVEÏDORS DE CONFIANÇA

ADTEL
Lleida.net
Software Greenhouse
Gotoclient
Square
Mastertec3D
FREE NOW for Business
ITEQUIA
CUATROOCHENTA
Kyocera
Iberent
Grupo Sermicro
Keyrus
Alarona Studio
Infini – Digital Effiency
B2Brouter
Camerfirma
IEAISA
ABAST
OOMKT
Trusted Advisors
SERHS Serveis
CHATFORCE
DSALES 4.0
Doonamis
KTYA
Artimedia
Altostratus
Amvos Digital
ARSYS
BESTPLANT
Audiovisuals Data
INNOVAmee
Ipsum Expert
LightEyes
Nominalia
Olivia Express
OPTIMOCLICK
SCHUMPIT
Wolters Kluwer
Zoho