Aquest any 2019 una de les principals tendències en gestió de del talent humà té a veure amb el canvi. És essencial que les empreses, independentment de las seva mida i sector d’activitat, es reinventin. La gestió del canvi no implica únicament i exclusivament una transformació digital, sinó especialment un canvi cultural que replanteja la forma de treballar en les empreses.
En quest cas, l’adquisició de talent és vital. Especialment en l’àmbit tecnològic, són moltes les empreses que es troben davant d’una escassa oferta de perfils professionals complexos. Així, algunes d’elles estan apostant per l’ús de tecnologies d’anàlisi predictiu en els processos de selecció.
La proposta de valor al treballador té un caire cada vegada més estratègic. Els treballadors actuals exigeixen una proposta de valor que s’adapti de forma precisa a les seves necessitats personals i professionals. Així, les empreses opten perquè estigui cada vegada més vinculada a obtenir la millor experiència per als treballadors.
I, finalment, està augmentant de forma notable l’ús de la gamificació en diferents àrees de les organitzacions actuals, com la gestió de del talent humà o la formació dels empleats, entre d’altres. Així, es consoliden eines pròpies de la gamificació com les simulacions o els jocs centrats en la interacció amb les persones participants. D’aquesta manera, els responsables de RRHH poden conèixer de forma precisa quines són les habilitats dels candidats en el procés de selecció per a un lloc en l’empresa.
Índice de contenidos
De la mateixa manera que en qualsevol altre àmbit organitzacional, el primer pas consisteix en la planificació en la gestió del talent RRHH. L’empresa ha d’elaborar un document escrit en el qual determina quins són els objectius, així com l’estratègia i accions a realitzar, a curt i llarg termini.
Un dels processos clau en la gestió del talent humà és el reclutament. L’èxit o fracàs d’aquesta etapa depèn en gran mesura de quina sigui la capacitat de l’empresa d’atreure el talent a través d’una estratègia basada en el employer branding.
Un dels processos clau en la gestió del talent humà és el reclutament. L’èxit o fracàs d’aquesta etapa depèn en gran mesura de quina sigui la capacitat de l’empresa d’atreure el talent a través d’una estratègia basada en el employer branding.
Un dels processos clau en la gestió del talent humà és el reclutament. L’èxit o fracàs d’aquesta etapa depèn en gran mesura de quina sigui la capacitat de la companyia d’atreure el talent a través d’una estratègia basada en el employer branding.
Els caps i responsables de RRHH de realitzar periòdicament avaluacions integrals que els permetin controlar l’acompliment del que nous empleats. D’aquesta manera, si detecten qualsevol tipus de debilitat, han d’aportar les eines necessàries per transformar-la en fortalesa
Un procés en el qual s’estableixen una sèrie de processos vinculats als objectius individuals de cada un dels treballadors, planificant així de manera efectiva la seva carrera professional dins de l’empresa.
Els nous treballadors han de ser líders, per la qual cosa el desenvolupament del lideratge és un procés fonamental. Es realitzen un seguit d’activitats intencionals per millorar les habilitats de lideratge dels treballadors.
Els treballadors han de percebre que el seu treball és valorat per l’empresa. Sentir que aporten, que el seu treball és valorat i per tant recompensat. Incorporar programes de reconeixement que premiïn l’esforç i la dedicació incrementarà el compromís i la satisfacció.
Les competències es refereixen als comportaments, habilitats i trets de personalitat que permeten identificar amb èxit als treballadors.
Finalment, l’empresa ha de realitzar un gran esforç per retenir el talent, creant i fomentant un bon ambient de treball.
Aquest any 2019 una de les principals tendències en gestió de del talent humà té a veure amb el canvi. És essencial que les empreses, independentment de las seva mida i sector d’activitat, es reinventin. La gestió del canvi no implica únicament i exclusivament una transformació digital, sinó especialment un canvi cultural que replanteja la forma de treballar en les empreses.
En quest cas, l’adquisició de talent és vital. Especialment en l’àmbit tecnològic, són moltes les empreses que es troben davant d’una escassa oferta de perfils professionals complexos. Així, algunes d’elles estan apostant per l’ús de tecnologies d’anàlisi predictiu en els processos de selecció.
La proposta de valor al treballador té un caire cada vegada més estratègic. Els treballadors actuals exigeixen una proposta de valor que s’adapti de forma precisa a les seves necessitats personals i professionals. Així, les empreses opten perquè estigui cada vegada més vinculada a obtenir la millor experiència per als treballadors.
I, finalment, està augmentant de forma notable l’ús de la gamificació en diferents àrees de les organitzacions actuals, com la gestió de del talent humà o la formació dels empleats, entre d’altres. Així, es consoliden eines pròpies de la gamificació com les simulacions o els jocs centrats en la interacció amb les persones participants. D’aquesta manera, els responsables de RRHH poden conèixer de forma precisa quines són les habilitats dels candidats en el procés de selecció per a un lloc en l’empresa.
Ets un proveïdor de solucions TIC i vols aparèixer en aquest portal?
Ets una empresa i no trobes el que estàs buscant?
Rep cada dues setmanes totes les novetats sobre les tecnologies de la informació per a empreses.